Til seters for å … ... bygge styrke, kondisjon og teamfølelse

Laget er samlet fra torsdag til søndag under ledelse av Knut Henriksen. Knut Henriksen som er vår fysiske trener, har lagt opp et knalltøft program. Jeg vil tippe at gutta vil lengte etter senga når vi kommer til søndagskvelden.

Torsdag 2. juni

  • Morgenøkt på Spenst
  • Ca. kl. 12.00 – avreise til Beitostølen
    • Etter ca. 4 timers kjøring vil det være innkvartering på hyttene og handling av mat.
  • Ca. kl. 20:00 – møte for orientering om hele helgen og opplegget for øvrig.
    • På dette møte deler vi inn i tre lag, et grønt, et rødt og et blått.
    • Disse lagene følges ad under hele samlingen og vi legger opp til en konkurranse mellom lagene.  Dette går på totaltid og tidstillegg for feil/mangler.
    • Vi trekker lodd om hvilket lag som skal hva på morgenøktene, slik at alle vet hva de skal gjøre gjennom hele helgen.
    • Vi lager også quiz på de lange øktene slik at utøverne må stoppe opp og tenke/løse utfordringene.  Her vil feil utløse tilleggstid.

Fredag 3. juni – lørdag 4. juni og søndag 5. juni

  • Kl. 10:00 – Langtur sykkel – langtur løp – langtur rulleski.
    • Sykkel: Vi kjører et lag ned til Fagernes der de starter ved VW utsalget.  De tar seg opp mot Beitostølen med en liten avstikker ned til Beito for å ende i Båtskaret som det heter. Ca. tid på 3 timer med tre innlagte poster. Ca. 5 mil langt og mest oppover. I-2
    • Rulleski: Vi kjører et lag ned til Heggenes. Start ved NAF.  Utøverne tar seg opp mot Beitostølen i samme trasé som syklistene, men med andre tre poster.  Denne løypen avsluttes ved Garli etter ca. 22 km med samme stigning som syklistene. Ca. tid 2-3 timer.  I-2.
    • Terrengløp: Start og mål ved skistadion på Beitostølen.  Tre poster også her. Tidtaking og svar på Quiz:Tiden tas på sistemann i gruppa.  Tidstillegg for gruppa dersom noen bryter eller ikke velger å starte.  Tidstillegg på gruppa dersom de avlegger feil/manglende svar på Quiz ved målgang.

KVELDSØKT:

  • Fredag kl. 1700
    • Elghufs/hurtighet: God oppvarming på min. 20 min.  5×12 sek (start hvert 4. min.) i motbakke, maks innsats og 4×40 sek (start hvert 5. min.)  90 % innsats.  20 min nedkjøring og uttøying.
  • Lørdag kl. 1700
    • Elghufs/hjerte og lunge: God oppvarming på min. 20 min.   4×2,5 min (start hvert 8. min) 90 % innsats.  20 min nedkjøring og uttøying.
    • Utøvere somt ikke deltar eller bryter gir tilleggs tid for lag på disse øktene.
Skrevet av NTH