PROGRAM FOR SOMMERENS HÅNDBALLSKOLE!

Programmet for sommerens håndballskole er nå klart. Sportslig ansvarlig er Marianne Seljestad – ei særdeles dyktig dame med flere års erfaring og kompetanse som både håndballspiller og trener.

Skrevet av Astrid-Marie Nygård

Ved siden av Marianne vil vår tidligere storspiller, Kennie Boysen, stille som gjesteinstruktør. Kennie har mange års erfaring og brenner for å formidle sin kompetanse videre til den «yngre garde». Marianne og Kennie har satt sammen et program med både nye, spennende og utfordrende øvelser, så barna har mye å glede seg til.

Håndballskolen blir inndelt etter alder og nivå. Dersom det er store nivåforskjeller i enkelte grupper, kan det forekomme rullering mellom gruppene. Dette for at alle deltagerne skal få en best mulig opplevelse og utbytte i kombinasjon med at det skal være kvalitet på håndballskolen.

PRAKTISK INFORMASJON
Alle deltagerne må ha med egen drikkeflaske og ball. Vi har dessverre ingen håndballer til utlån, men anbefaler å legge turen innom Sport 1 Tolvsrød dersom det er aktuelt å kjøpe ball. Barna må også ta med sko/klær til å være ute, da enkelte økter kan bli lagt utendørs.

KONTAKTINFORMASJON
Det er en del som ikke har sendt nødvendig kontaktinformasjon som telefonnummer og epost-adresse. Vi har derfor problemer med å nå ut til alle påmeldte og ber derfor de av dere som ikke har sendt dette om å gjøre det til marked@nifhandball.no

IKKE BETALT PÅMELDINGSAVGIFTEN?
Har du glemt å betale påmeldingsavgiften? Dette må du i så fall sørge for å gjøre innen mandag 13. august.

FOTOGRAFERING
Det blir fotografert og filmet under håndballskolen som kan bli brukt i Tønsbergs Blad samt profilering av håndballskolen. Dersom du IKKE ønsker at barnet ditt skal synliggjøres, må dette gis beskjed om på forhånd. Send epost til: marked@nifhandball.no eller gi beskjed ved registrering/ankomst.

REGISTRERING
ALLE deltagerne MÅ registrere seg både ved ankomst og hjemreise hver dag. Dette for at vi skal ha full oversikt på alle påmeldte. Viktig at dere som foreldre informerer barna deres i forkant om dette.

FELLES AVSLUTNING
Foreldre og søsken er velkommen til å overvære felles avslutning fredag kl. 1400 hvor det deles ut premier og diplom.
Vi ber alle om å bli værende til alle barna har fått utdelt en velfortjent oppmerksomhet og ikke gå midt i utdelingen.

PROGRAM

DELTAKERE 6-7 ÅR:

Onsdag-fredag
08.00 til 08.30  Registrering og frokost
08.30 til 09.45 Onsdag: Skudd på mål/sikte, torsdag: småspill og stafetter, fredag: skuddteknikk
09.45 til 10.00 Drikke/frukt
10.00 til 11.30 Onsdag: Skudd på mål/sikte, torsdag: småspill og stafetter, fredag: skuddteknikk
11.30 til 12.15 Lunsj onsdag: pastagryte torsdag: Tomatsuppe med makaroni. Brød ved siden av fredag: Pølsefest

12.15 til 13.45 Onsdag: Forflytning, torsdag: Retningsforandringer, fredag: kontringsøvelser – småspill
13.45 til 14.00  Drikke/frukt
14.00 til 15.00  Onsdag: Forflytning, torsdag: Retningsforandringer, fredag: kontringsøvelser – småspill
15.00 til 15.30 Registrering ut/henting av barn

DELTAKERE 8-9 ÅR:

Onsdag-fredag
08.00 til 08.30  Registrering og frokost
08.30 til 09.45 Onsdag: Forflytning, torsdag: småspill og finter, fredag: skuddteknikk
09.45 til 10.00 Drikke/frukt
10.00 til 11.30 Onsdag: Forflytning, torsdag: småspill og finter, fredag: skuddteknikk
11.30 til 12.15 Lunsj onsdag: pastagryte torsdag: Tomatsuppe med makaroni. Brød ved siden av fredag: Pølsefest

12.15 til 13.45 Onsdag: Retningsforandringer, torsdag: Snapp av ball – forflytning, fredag: kontringsøvelser – småspill
13.45 til 14.00  Drikke/frukt
14.00 til 15.00  Onsdag: Retningsforandringer, torsdag: Snapp av ball – forflytning, fredag: kontringsøvelser – småspill
15.00 til 15.30 Registrering ut/henting av barn

På fredag blir det felles avslutning klokken 14.00


DELTAKERE 10-14 ÅR:

Onsdag

09.00 – 10.30 Balanse og koordinasjon
10.30 – 11.00 Lunsj: Pastagryte
11.00 – 11.45 Balanse og koordinasjon
11.45 – 12.30 Mobilitet – duellspill
12.30 – 13.00 Drikke/Frukt/Pause
13.05 – 14.00 Mobilitet – duellspill

Torsdag

09.00 – 10.30 Snapp av ball – forflytning
10.30 – 11.00 Lunsj: Tomatsuppe med makaroni. Brød ved siden av.
11.00 – 12.30 Skudd – duellspill
12.30 – 13.00 Drikke/frukt
13.00 – 14.00 Skudd – duellspill

Fredag

09.00 – 10.30 Forflytning – posisjonering

10.30 – 11.00 Brødmat

11.00 – 12.30 Forflytning – posisjonering

12.30 – 13.00 Drikke/frukt

13.00 – 14.00 Finter – spilltrening

14.00 Felles avslutning. Pølsefest og utdeling av premier